Kampanie SEM, czyli efektywna i skuteczna reklama w Google

Z pomocą swojej strony internetowej możesz uświadamiać klientów o zaletach usług/ produktów oraz skłaniać ich do zakupu. Najpierw jednak strona musi stać się widoczna w internecie. W tym celu przeprowadza się m.in. działania z zakresu SEM.

SEM a SEO – na czym polega różnica?

Za SEM (Search Engine Marketing) uznaje się działania promocyjne, nakierowanie na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. Czym zatem marketing w wyszukiwarkach różni się od SEO? Specjaliści zajmujący się SEM doskonale znają się na pozycjonowaniu stron internetowych, bo SEO to nierozerwalna część SEM. Oprócz tego mamy w tym przypadku do czynienia także z kampaniami linków sponsorowanych, czyli z reklamami Google Ads. Są to płatne reklamy. Nie będzie więc błędem stwierdzenie, że SEM jest kategorią szerszą niż SEO, bo obejmuje ogół działań, skoncentrowanych ma marketingu w wyszukiwarce. Jest też pojęciem szerszym niż reklama płatna, bo nie skupia się jedynie na PPC (Pay Per Click).

Jak właściwie zaplanować kampanię SEM?

Nikt nie lubi nachalnych reklam, które pojawiają się w najmniej dogodnym momencie. W SEM zakłada się, że najlepiej być widocznym dla klienta dopiero wtedy, gdy to on wychodzi z inicjatywą. Cel jest prosty – zadbanie o to, żeby odbiorca dostrzegł naszą firmę za każdym razem, gdy potrzebuje konkretnego produktu/usługi. Nie od dziś wiadomo jednak, że wysoka pozycja nie oznacza od razu większej sprzedaży. Musimy najpierw tak pokierować klientem, by po kliknięciu w wynik wyszukiwania, otrzymał odpowiedź na swoje zapytanie. Możemy to zrobić, umiejętnie zarządzając ruchem i kierując go na strony dopasowanej tematycznie do konkretnych fraz.

Przy planowaniu nie obędzie się też bez:

  1. dokładnego przeanalizowania fraz;
  2. rozważenia, jakie zapytania mogą być bezpośrednio związane z naszymi usługami;
  3. budowy oddzielnych podstron dla poszczególnych usług;
  4. tworzenia contentu blogowego, najlepiej o charakterze poradnikowym.

Pamiętajmy, że klienci wpisują do wyszukiwarki nie tylko ogólne frazy. Często poszukują także odpowiedzi na doprecyzowane pytania. Zastanówmy się, które z nich wiążą się z tym, co oferujemy. W ten sposób odpowiemy na konkretne potrzeby odbiorców.

Co daje dobrze zaprojektowana kampania SEM?

Profesjonalnie przeprowadzone działania SEM pozwalają osiągnąć bardzo atrakcyjne efekty, szczególnie jeśli porównamy je do poniesionych kosztów. Dzięki temu, że stosujemy targetowanie, reklama nie jest agresywna. Nasza firma nie będzie irytować natarczywością, bo dane o ofercie pojawią się dokładnie wtedy, gdy klient potrzebuje informacji o konkretnym produkcie. Aby osiągnąć najlepsze efekty, musimy regularnie skupiać się na SEM. Jednorazowe wysiłki nie wystarczą. SEM należy traktować jak proces, który trzeba ciągle udoskonalać i dopasowywać do aktualnych rozwiązań technologicznych i do zmieniających się preferencji klientów.

Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM Internetica