Jak zostać właścicielem sklepu?

Marzysz o założeniu sklepu? Chciałbyś być swoim własnym szefem, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? To żaden problem! Być może właśnie w tym poradniku znajdziesz dokładnie to, czego chcesz się dowiedzieć!

Jak zacząć?

Zacznijmy od kilku prostych pytań, które warto sobie zadać na samym początku.

  1.       Asortyment jakiego typu chciałbyś sprzedawać?

A może zastanawiasz się nad sklepem wielobranżowym? Możliwe, że w takiej sytuacji – chociaż na start – warto zawęzić nieco różnorodność produktów i rozwijać się powoli, w miarę możliwości, jak i zarobków.

  1.       Czy zbadałeś zapotrzebowanie rynkowe?

Może w Twojej okolicy brakuje właśnie sklepu, który chcesz otworzyć. Jeśli sytuacja jest wręcz odwrotna, może warto pomyśleć o innej lokalizacji? Zaplanuj, jak daleko – jeżeli w ogóle – jesteś w stanie się przemieścić. Czy rozważyłbyś przeprowadzkę do większego miasta lub mniejszej miejscowości?

  1.       Czy posiadasz tzw. „poduszkę finansową”?

„Poduszka finansowa” to odłożone pieniądze, które w przypadku chęci otwarcia sklepu mogą okazać się niezwykle pomocne, a można i posunąć się tutaj do określenia konieczne.

Co dalej?

Załóżmy, że odpowiedziałeś już na wszystkie pytania, dzięki czemu masz już szerszy obraz tego, jak wyglądać będą Twoje zadania na początek. Przejdźmy zatem do konkretów. Wiadomo nie od dziś, że sklep stacjonarny wymaga przestrzeni. Mało kto ma w zanadrzu nieruchomość lub jej część, która stoi i się kurzy. Masz więc kilka możliwości rozwiązania tego problemu:

  •         kupno,
  •         wynajem,
  •         franczyza.

Stwórz listę „za i przeciw” każdego z tych rozwiązań, po czym porównaj wyniki i zdecyduj, która z opcji będzie najkorzystniejsza właśnie dla Ciebie.

Jak ułatwić sobie pracę, czyli dodatkowe wskazówki.

Niezależnie od lokalizacji czy charakteru Twojego sklepu, warto pomyśleć nad możliwymi sposobami płatności i idącymi za właściwym wyborem korzyściami. Świat wciąż idzie naprzód, a więc możliwość płatności jedynie gotówką jest nieco przestarzała i może prowadzić do znacznego zmniejszenia liczby klientów.

Dobrym pomysłem byłoby symultaniczne otwarcie sklepu w wersji internetowej. Pojawia się zatem myśl, że przydatny byłby system sprzedaży, który ułatwiałby Ci pracę, a co za tym idzie – przyciągał klientów.

Dokładnie taki system proponuje IPH, czyli Innowacyjna Platforma Handlu. Program POS, o którym przeczytasz więcej tutaj: https://iph.com.pl/dla-detalistow/, przydaje się zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym, dostarczając wiele korzyści zarówno właścicielowi placówki, jak i jej klientom.